קידום אתרים לרופאים – כיצד פועל קידום אתרים בגוגל עבור אתרים רפואיים? עבור אתרי בריאות בארץ וברחבי העולם , קידום אורגני תמיד יהיה חשוב ביותר מאחר ואנשים כל הזמן מחפשים או בודקים מידע על אבחונים וטיפולים בגוגל.
קידום אתר רפואי הוא עבודה שמטרתה לשפר את הנראות והמיקום של האתר במנועי החיפוש. הקידום לרוב מתבצע על ידי שיפור המדדים של מומחיות, סמכות ואמון עבור אתר האינטרנט של המרפאה, המוסד הרפואי או המשאב הרפואי המבוקש
ריבוי המידע באינטרנט הינו גם ברכה וגם קללה. האינטרנט מאפשר לכל אחד להפיץ ברבים מידע, בין אם מדובר במידע מדוייק או מידע בדיוני לחלוטין. האתגר של המאה ה-21 הוא התמודדות עם הצפת המידע הבלתי נגמר שמקורו באינטרנט, אשר רובו שטחי או לא מבוסס, או שמקורו בהטייה על בסיס דעות מסויימות או תפיסות עולם שונות.
הדבר קריטי במיוחד בכל הנוגע למידע רפואי. אנשים מתייחסים לאינטרנט בכלל, ולמנועי החיפוש בפרט, כאל מקור מידע אמין עבור נושאים רפואיים – החל מניסיון לאבחן בעצמם את מצבם, וכלה בחיפוש שירותים רפואיים שונים ולעיתים משונים, וכלה בניסיון לפענח את המשמעות של אבחנות רפואיות שקיבלו מרופאיהם.
אולם כמו בכל תחום אחר, גם בתחום הרפואי ישנו הרבה מאוד מידע לא מבוסס ולא אחראי, ואפילו מסוכן, המופץ ברבים באינטרנט. מכיוון שחיפושים רפואיים במנועי החיפוש הינם נפוצים מאוד, הרבה מאוד אנשי עסקים מפוקפקים, שרלטנים וגורמים פסאודו-רפואיים מפיצים בקלות רבה את משנתם דרך האינטרנט, מוכרים את שירותיהם ומפילים בפח אנשים תמימים ולעיתים מיואשים, המבקשים מזור לבעיותיהם הרפואיות.
נוכח המצב הזה, קידום אתרים לרופאים הינו לא רק אתגר משמעותי אל מול התחרות ואל מול בליל המידע הרפואי הלא מבוסס והבלתי אחראי המופץ ברשת, אלא גם משימה חשובה שעשויה אפילו להציל חיים ולמנוע סיבוכים רפואיים מאנשים רבים.
העקרונות המנחים בקידום אתרים בתחום זה
קידום אתרים לרופאים שונה מאופן קידום אתרים לעסקים אחרים, שכן הוא מגיע עם מספר קשיים. אם אתם שומעים על קידום אתרים אשר מבטיח תוצאות מהירות, שנשמעות טוב מכדי להיות אמיתיות, הזהרו מהם. העקרון המנחה של קידום אתרים לרופאים הוא אסטרטגיית קידום אתרים ארוכת טווח, המיועדת לשישה חודשים לפחות.
קידום אתרים לרופאים נחלק לשני תחומים חשובים: הראשון הוא הפצתו של מידע רפואי אחראי ומוסמך, בנושאים המציקים לקהל הגולשים הרלוונטי. השני הוא הפצת הבשורה על השירות הרפואי הרלוונטי שאותם רופאים מציעים – בדרך כלל, מדובר בהתמחות רפואית ספציפית.
לכן חשוב לשים לב למבנה האתר, מאחר ולא פעם אתרים רפואיים בנויים בצורה לא נכונה עבור קידום אתרים אורגני בגוגל. מבנה אתר רפואי ברמה מוצלחת עבור קידום אורגני אינו מכיל יותר מדי סעיפים, והמידע בו צריך להיות ממוקד וספציפי. כך הזחלנים של מנועי החיפוש, ובראשם גוגל כמובן, מבינים טוב יותר על מה האתר מדבר, מהם השירותים הניתנים על ידי האתר ובעליו, ואיזו מומחיות רפואית הוא מציע.
בנוסף, יש לשים דגש על קלות הניווט האינטואיטיבית באתר אשר תתקבל בברכה, בגלל עומס דפי המידע המוצגים באתרים רפואיים. חווית המשמש הופכת יותר ויותר לפקטור מרכזי בדירוג אתרים באופן כללי, וכאשר מדובר באתרים רפואיים, אשר בדרך כלל עשויים להכיל מידע רב, נדרשת תשומת לב מיוחדת לאותה חווית משתמש.
דגשים ועצות לקידום מוצלח לאתרים רפואיים בגוגל
בעזרת כמה דגשים חשובים קידום אתרים לרופאים יכול להתבצע באופן אורגני, ולא רק על ידי קידום ממומן אשר דורש השקעה של זמן וכסף – וגם מיומנות, ולא מעט תקציבים נוכח התחרות העצומה עבור מילות חיפוש ומונחים רפואיים שונים.
כדאי להזכיר כאן חלק מאותם דגשים המסייעים בקידום אתרים לרופאים, כמו גם בקידום כל סוג של אתר למעשה:
- כותרת – כותרת היא התג הנראה מידית בתוצאות החיפוש. תווי ASCII מושתלים בכותרת, כגון סוגריים, גם עובדים היטב. הם מושכים תשומת לב ומאפשרים לך להתמקד בכותרת. החלק השני של הכותרת אמור להניע אותך ישירות ללחוץ על העמוד. שימו לב, כמעט לכל הדפים המובילים בתחום הרפואה יש כותרת של יותר מ-60 תווים.
- דירוג האתר – הנוכחות של שורה נוספת, שבה יש דירוגים וביקורות, מגדילה באופן חד משמעי את שיעור הכניסות לאתר שלכם. כיום ניתן להשיג תגובות רבות באמצעות הרשתות החברתיות, ובראשן רשת פייסבוק. הדירוגים על האתר/ ההליך הרפואי או הרופא עצמו יישלפו מהדף העסקי של הרשת החברתית באופן אוטומטי. גוגל, למרות התחרות הגדולה שלו אל מול פייסבוק, מבין היטב שדירוגי פייסבוק הם בעלי ערך רב, לכן הערות פייסבוק לאתרים רפואיות הן בבירור רלוונטיות ושימושיות יותר מכל מודול ההערות אחר.
- פרק של שאלות ותשובות באתר – לאחרונה, דף או פרק של שאלות ותשובות נפוצות, מוצגים באופן פעיל בתוצאות החיפוש. פונקציה זו יכולה לשמש עבור קידום אתרים לרופאים. המטרה היא לבחור את השאלות הנפוצות שאותן לקוחות מחפשים בגוגל, וליצור רשימה של שאלות מובילות עבור כל עמוד; אם ישנו מקום עבור הגולשים להוסיף לשאלות ולקבל תשובות מן הרופאים, הגולשים מקבלים חוויה אינטראקטיבית, והאתר מקבל דחיפה מעלה במנוע החיפוש.
אפשרויות נוספות לקידום אתרים לתחום הרפואי ברשת
חוץ מאפשרויות קידום ממומן או אורגני ברשת, ישנן מספר דרכים נוספות לקידום אתרים לרופאים אשר יכולים להניב תוצאות משתלמות:
- בניית קישורי פרסומת חיצוניים לאתרים רפואיים.
- קישורי המונים לאתרים רפואיים, דרך פורומים, רשתות חברתיות ותגובות באתרי רפואה אחרים.
- הסברה לאתרים רפואיים.
- רשת PBN לאתרים רפואיים.
ישנה תמיד גם האפשרות לבצע קידום ממומן לאתרים רפואיים. אולם חשוב להבין, כאמור לעיל, כי קידום ממומן מכל סוג, ובוודאי עבור מונחים ומילות חיפוש רפואיות הינו עניין יקר, הדורש מיומנות, ידע, ניסיון והתמדה.
חלק ממילות החיפוש הרפואיות, במיוחד בענפי הרפואה הפרטית, הינן יקרות מאוד, ולכן חשוב לא רק להתמקד בהשגת קליקים בקמפיינים ממומנים בענפים אלו – אלא בשיפור מתמיד של המרת התנועה לפניות וללקוחות.