קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני בגוגל – אם בניתם אתר והקפדתם על הכתיבה השיווקית בתוכו כך שהגולשים יומרו לפונים או רוכשים, עשיתם רק שליש מהעבודה השיווקית. כעת מוטלת על כתפיכם המשימה המתמשכת להתחרות מול אתרים דומים המבקשים את תשומת הלב של הגולשים, באמצעות פרקטיקות נכונות של קידום בגוגל, שהוא מנוע החיפוש הגדול והמרכזי בעולם.

הדרך הקצרה והטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מומחה או חברה לקידום אתרים שתיקח אחריות על התוצאות!

מזל טוב – בניתם אתר לתפארת, עם כל הפונקציות הרצויות, המידע השיווקי המלא על שירותכם וכל אמצעי יצירת הקשר או הרכישה של שירותים ומוצרים מטעמכם. יש בו את כל התוכן הנחוץ להמיר גולשים לפונים או לקונים, לרבות טפסים ליצירת קשרו וכפתורי תשלום עבור מרכולתכם האינטרנטית.

האתר עלה בשעה טובה לאוויר, ו… אף אחד לא בא לאתר. למה? כי הציבור לא יודע על קיומו, וגם כאשר הוא מחפש מילות חיפוש רלוונטיות במנועי החיפוש, ובראשם מנוע החיפוש גוגל הידוע, האתר לא נמצא שם כלל, או שאינו מדורג בעמוד הראשון עבור אותן מילות חיפוש.

מה עושים?

קידום בגוגל הינו למעשה המערכה העיקרית עמה מתמודדים בעלי אתרי האינטרנט השונים. הם מתמודדים לא רק מול בעלי האתרים המתחרים, המנסים להתברג בעשרת התוצאות הראשונות של גוגל עבור מילות חיפוש רלוונטיות ובעלות תחרות, אלא גם מול מנוע החיפוש גוגל עצמו, אשר לא תמיד מקל על בעלי האתרים במתן הוראות כיצד להגיע לאותו עמוד ראשון נחשף.

מפלצת ושמה גוגל

גוגל נוסד בשנת 1999, והפך מהר מאוד למנוע החיפוש המרכזי באינטרנט, עד כדי השתלטות כמעט מוחלטת על החיפוש החופשי באינטרנט. עד כדי כך החיפוש בגוגל הפך לדומיננטי, ששמו של מנוע החיפוש הפך לצורת פועל בשפה האנגלית העממית – "Google it!", "גגלו את זה!".

ישנם כמובן עוד מנועי חיפוש, כגון בינג ויאהו, שלא לדבר על מנועי חיפוש במדינות אחרות כגון רוסיה וסין, אולם גוגל הפך למנוע החיפוש של העולם.

מהו בעצם קידום אתרים אורגני בגוגל?

זהו רובוט אינטרנטי ענק ומסובך, שעיקר פעולתו הינה סריקה של אתרי אינטרנט, ודירוגם לפי מערכת סבוכה של פרמטרים ופקטורים, אלא אינה ברורה דיה לציבור, ואם לא די בכך – הפרמטרים והפקטורים הללו כל העת משתנים, כמו גם היחס והמשקל של כל אחד מהם במשוואה.

לכן קידום בגוגל הינו תהליך מסובך ובלתי נגמר, שבו בעלי האתרים מתחרים אחד כנגד השני וגם כנגד מנוע החיפוש עצמו. בעלי אתרים יודעים לספר סיפורי אימה על שינויים ועדכונים לאורך השנים במנועי החיפוש, בעקבותיהם אתרים שהיו בראש מנוע החיפוש הפופולארי עבור מילות חיפוש תחרותיות, לפתע נעלמו לחלוטין מן החיפוש או התדרדרו לעמודים האחוריים והבלתי נצפים בעליל של מנוע החיפוש הידוע.

הפקטורים העיקריים של קידום אתרים אורגני בגוגל

כאמור, איש לא יודע באמת את מלוא היקף הפרמטרים והפקטורים לפיהם גוגל מדרג את האתרים שאותם הוא סורק. הדבר הבטוח היחיד שידוע הינו שהפקטורים הללו רבים, ומערכת היחסים והמשקלים ביניהם לא ברור דיו עד הסוף.

מצב זה כמובן מקשה על קידום בגוגל של אתרים, במיוחד אתרים חדשים; זוהי מערכה בתנאי אי ודאות גבוהה, ומול תחרות עם אתרים ותיקים יותר באותו תחום. ככל שמילת החיפוש המבוקשת יותר מבוקשת ותחרותית, כך יהיה קשה עד בלתי אפשרי להתברג בעמוד הראשון עבורה.

אולם כל חברה לקידום אתרים תדע לומר לכם שהכלים העיקריים לקידום בגוגל נחלק לשני חלקים עיקריים: אופטימיזציה של האתר עצמו והתכנים בתוכו, וקידום אתרים אורגני חיצוני לאתר באמצעות תכנים וקישורים בעלי ערך, משקל ורלוונטיות המפנים את האתר ואל עמודיו הפנימיים.

אופטימיזציה של האתר ותכניו

המלאכה של קידום בגוגל כאמור מתחילה קודם כל באתר עצמו. חשוב מאוד לבצע אופטימיזציה של האתר עצמו, קודם כל בכתיבת התכנים של האתר סביב מילות המפתח הרצויות. אותן מילות מפתח צריכות להיות בין 1% ל-2% מהטקסט באתר, ולהופיע הן בכותרות העמודים והן בתיאור שלהם אותן הרובוט (זחלן) של גוגל קורא ראשון כדי לקבוע מהו הנושא של התוכן באתר.

חשוב מאוד כי הטקסט יהיה טקסט מקורי ולא טקסט מועתק מאתרים אחרים. אם הנכם משתמשים בשירות של כותב תכנים, כדאי לבדוק את מקוריות התוכן שהוא מספק באמצעות אתרים כדוגמת copyscape.

לא פחות חשוב מכך, יש לבצע אופטימיזציה של תכנים ויזואליים באתר, לרבות של תמונות וסרטונים המופיעים בו, לרבות הזנת טקסט אלטרנטיבי לתמונות וכותרות מתאימות לסרטונים המוצבים באתר.

אפרופו סרטונים, קידום בגוגל יהיה קל יותר אם יהיו באתר סרטונים, במיוחד אם הם מוטמעים דרך אתר שיתוף הוידאו יוטיוב, שהינו חטיבה בתוך מנוע החיפוש של גוגל. גוגל אומר בגלוי שבבחירה בין שני אתרים זהים, כאשר אחד מהם עם סרטון והשני ללא סרטונים, הוא יעדיף את זה עם הסרטון עליו.

תוכן ממומן:

קמפיין קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים הם פקטור לא פחות חשוב במערכה של קידום אתרים אורגני בגוגל. קישורים חיצוניים הינם הפניות אל האתר מאתרים אחרים, המראות למנוע החיפוש של גוגל את חשיבות התכנים של האתר שלך.

הכלל החשוב ביותר הינו רלוונטיות – על הקישורים החיצוניים להגיע מאתרים רלוונטיים, בעלי נושאים דומים, לאתר שלך. קישורים מאתרים לא רלוונטיים יכולים להזיק למאמצי הקידום בגוגל שלך, במקום להועיל להם.

לא פחות חשוב מכך, אסור שקישורים חיצוניים יגיעו מאתרי ספאם. ישנם אתרים שנכנסו ל"רשימה השחורה" של גוגל, כאשר אם יצא קישור לאתר שלך מאחד מאותם אתרים, הוא ייחשב כ"קישור רעיל" היכול להזיק ואף לחסל לגמרי את סיכויי הדירוג של האתר של בגוגל.

חשוב לגוון את מקורות הקישורים, ולהוסיף להם גם קישורים מן המדיות החברתיות, שהינן בעלי משקל גבוה – גם אם לא כולם נעקבים באופן ישיר על ידי גוגל.

לבסוף את בניית הקישורים צריך לבצע באופן טבעי, כלומר – אסור שיופיע מספר חריג ולא אנושי של קישורים בבת אחת, מעשה ידי תוכנה, שכן גוגל יודע לקלוט זאת ומפרש זאת כניסיון להטות את תוצאות החיפוש, מה שגורם ל"הענשת האתר" ואף הקפאת הדירוג שלו לתקופה משתנה.

קידום בגוגל הינו מערכה מתמשכת ומורכבת. להשגת תוצאות מיטביות, מומלץ לשכור שירותים של מומחה קידום אתרים.

תוכן העניינים

מלאו פרטים!

הפוסטים הבאים יכולים לעניין אותך:

מוצרים לשיער

מוצרים לשיער בריא ומטופח

מוצרים לשיער איכותיים הם הבסיס לשיער בריא, מבריק ומטופח. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה במודעות לחשיבות הטיפוח הנכון של השיער באמצעות מוצרים מתאימים.מוצרי טיפוח איכותיים