קידום אתרים אורגני בגוגל

מה ההבדל בין מקום 2 ל- 1 ולמה קידום אתרים אורגני בגוגל הכרחי

מאמצי קידום אתרים רבים מכוונים להשגת המיקום הראשון בגוגל, אבל מה הערך של המיקום הראשון בגוגל עבור התנועה האורגנית באתר? האם המרוץ הזה שווה את המאמץ?

בלי עיכובים נוספים, הנה כמה נתונים שאתם חייבים להכיר:

  1. התוצאה מספר 1 בגוגל מקבלת 34% מהתנועה האורגנית.
  2. שיפור ממספר 2 למספר 1 יכפיל את התנועה האורגנית שלכם.
  3. מיקום מספר 1 שווה את מספר #2, #3, #4 ו- #5 ביחד.
  4. רק מיקום מספר 1 בפני עצמו שווה יותר ממספר #5-#20  ביחד.
  5. אבל הקפיצה הגדולה ביותר(143%)  היא מ-11 ל-10.

כולם יודעים שהכי שווה להיות במקום הראשון, וכשמסתכלים על הנתונים האלו קל לראות בבהירות עד כמה קידום אתרים אורגני בגוגל זה חשוב. בואו ננתח אותם מקרוב.

התוצאה מספר 1 בגוגל מקבלת 34% מהתנועה האורגנית 

ניתן לבחון את התפלגות התנועה בגוגל באופן ברור לפי מיקום. הממצא הזה הגיוני אינטואיטיבית, מכיוון שרוב האנשים לוחצים על הקישור הראשון, שלו יש גם את כמות המשתמשים הספונטניים הגבוהה ביותר. הכוונה היא שלוחצים באופן אינסטינקטיבי על התוצאה הראשונה בתוצאות החיפוש מבלי להקדיש לכך מחשבה.

בקידום אתרים אורגני בגוגל שיפור ממספר 2 למספר 1 יכפיל את התנועה האורגנית שלכם

וודאי הבחנתם בכך, שתוצאה מספר 2 מושכת כ-17% מהתנועה. זה אומר שאם באפשרותכם לשפר את המיקום שלכם באמצעות קידום אתרים אורגני בגוגל שנעשה בצורה חכמה ולעלות למקום הראשון, אתם עשויים להכפיל את התנועה לאתר שלכם באמצעות מילת המפתח.

ממצא זה חשוב, כי לפעמים, עם שינויים קטנים כמו הוספת כמה קישורים נכנסים או אופטימיזציה של הכותרת, אתם יכולים לקפוץ מהמקום השני לראשון. ובמילים אחרות, במקרים מסוימים, עם מעט מאוד מאמץ תכפילו את התנועה באתר.

מיקום מספר 1 שווה את מספר #2, #3, #4 ו- #5 ביחד.

שימו לב כיצד האחוז יורד במהירות מ- #2 ל- #3 ל-#4  ל- #5. הסיבה לכך היא שנראה שלמשתמשים יש נטייה להקליק על התוצאה הראשונה בצורה עיוורת. במקרה הטוב (או הפחות טוב, תלוי את מי שואלים), הם נוטים להקליק גם על התוצאה השנייה.

רוב מקדמי ה- SEO חושבים שיש ערך ליניארי קבוע למקומות הדירוג השונים, אבל זו טעות. הערך של קפיצה למעלה בדירוג הוא אקספוננציאלי – לא ליניארי. לדוגמה, קפיצה ממספר 8 למספר 1 תגדיל את התנועה שלכם פי 10.

הקפיצה הגדולה ביותר(143%)  היא ממקום 11 ל- 10

זו פריצה קלה. אם אתם מופיעים בעמוד השני (נניח שבמיקום #11), כמה פעולות פשוטות יקפיצו אתכם ישירות לדף הראשון כך שתקבלו תמורה גבוהה הרבה יותר לכסף שלכם – קפיצה של כמעט 143% בתנועה לאתר.

דרך אגב, זה מתקיים גם בכיוון ההפוך – נפילה מהדף הראשון עלולה להזיק מאוד לתנועה שלך, וזה הגיוני מבחינה אינטואיטיבית, מכיוון שרוב המשתמשים לא טורחים להגיע אל העמוד השני.

מה המשמעות של זה עבורכם? שכדאי לכם לבחון את ההזדמנויות לקידום האתר על ידי הוספת כמה קישורים פנימיים, לבצע אופטימיזציה של תגי המטא ושל התוכן שגוגל בוחרת להציג בתיאור.

שימו לב, אם אתם ממוקמים במקום העשירי בדף הראשון, כל אחת מהתוצאות בדף השני יכולה להדוף אתכם בן רגע ולהוריד אתכם בדירוג עבור ביטוי המפתח, מה שיוריד את התנועה באתר שלכם באופן ניכר.

חשוב להזכיר שקידום אורגני נכון ובריא מתחיל באפיון ותכנון נכון של האתר, עוד משלב ההקמה, תהליך זה יכול לחסוך לנו המון זמן בציפייה לתוצאות מאשר בניית אתר ללא אפיון מתאים ל SEO.

בכדי להבין לקראת מה אתם הולכים יצרנו עבורכם מחירון קידום אתרים, כתיבת תוכן ועוד.

תובנות שחשוב לקחת בחשבון

  1. חשוב לזכור שהנתונים האלה לא אומרים שצריך לכוון בצורה עיוורת למקום הראשון. בנישות מסוימות, התחרות כל כך גדולה, שהמקום הראשון כמעט בלתי ניתן להשגה.
  2. במקום זאת, השתמשו בנתונים הללו כדי לקבל החלטה חכמה של עלות-תועלת. האם התועלת הנוספת הגיונית על ידי הוצאת כמות X של זמן, כסף ומאמץ על התוצאה שלכם, שנמצאת כעת במיקום נתון? זו השאלה שצריך לשאול.
  3. אם מיציתם את כל שיטות שאתם מכירים לצורך קידום אתרים אורגני בגוגל השתמשו בכמה טכניקות חדשות זמינות, כמו "בדיקות משתמשים" כדי לייעל את הקידום שלכם. עבור ביטויי מפתח תחרותיים, אתם עשויים לשחק משחק ארוך ומתמשך מול המתחרים בניסיון להגיע ולשמור על המקום הראשון.

ונעבור למנה העיקרית,

הנה 10 השלבים שיעזרו לעשות קידום אתרים אורגני בצורה פנומנלית בשנת 2022

  1. הבינו מה קהלי היעד שלכם רוצים וצריכים ומה הסיבות שבגללן הם עשויים להגיע אליכם – גלו את סוגי מילות המפתח שבהם הצרכנים שלכם משתמשים כדי לחפש את המוצר או את השירות שאתם מציעים. שמרו את המונחים האלו ברשימה והתחילו לבנות אסטרטגיה של מילות מפתח.
  2. בצעו מחקר מילות מפתח יסודי ומגוון – שלב זה חשוב ביותר, ויסייע לכם בהבנת המילים והביטויים עם נפח החיפוש הכי גבוה. למילות מפתח אידיאליות יש נפח חיפושים גבוה וקושי נמוך יחסית לקידום.
  3. הכירו והבינו את חיפוש מילות המפתח המקומי – לחיפושים המקומיים יש השפעה על מנוע החיפוש, מכיוון שגוגל לוקחת בחשבון שיקולי מיקום.
  4. דעו לערוך מחקר שוק והבינו היטב מי המתחרים שלכם – השתמשו במילות המפתח שבחרתם, בחנו אלו אתרים עולים בתוצאות החיפוש ויישמו אופטימיזציה בהתאם.
  5. הטמיעו מילות מפתח בחכמה בתוכן בעמודי האתר.
  6. עדכנו את תגי המטא שלכם בכל דפי האתר.
  7. בנו את הקישורים שלכם – צרו פרופיל קישורים פנימיים וחיצוניים איכותי, כזה שיביא תנועה נכנסת איכותית ויגרום למשתמשים לדפדף באתר.
  8. התחילו לכתוב בלוג – הבלוג תורם לקידום האורגני של האתר, אך גם נועד לספק מידע רב ערך ללקוחות הפוטנציאליים שלכם. במסגרת המאמרים שתפרסמו בבלוג תוכלו לשלב את ביטויי המפתח שאתם מקדמים.
  9. עקבו אחר הדירוגים שלכם – עליכם להבין כיצד מאמצי הקידום שלכם מועילים לכם. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא מעקב אחר דירוג מילות המפתח וביצוע שינויים דרושים בהתאם.
  10. אל תעשו את זה לבד – יישום אופטימיזציה אורגנית למנוע החיפוש היא מלאכה מרובה עבור בעל עסק, במיוחד אם אין לו את הידע והניסיון הנחוצים לכך. כדי להבטיח שמאמציכם נושאים פרי ושאתם ממקסמים את ההשקעה שלכם בקידום האתר, מומלץ להיעזר בשירותי קידום של חברה לקידום אתרים, שמתמחה בתחום ויש לה הוכחות להצלחה.
תוכן העניינים

מלאו פרטים!

הפוסטים הבאים יכולים לעניין אותך:

מוצרים לשיער

מוצרים לשיער בריא ומטופח

מוצרים לשיער איכותיים הם הבסיס לשיער בריא, מבריק ומטופח. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה במודעות לחשיבות הטיפוח הנכון של השיער באמצעות מוצרים מתאימים.מוצרי טיפוח איכותיים

קידום אתרים בתל אביב

חברת קידום אתרים בתל אביב

שירותי SEO ובניית אתרים מחברת קידום אתרים בתל אביב אחת השאלות שחוזרות על עצמן לעיתים קרובות אצל בתי עסק שמחפשים שירותי קידום אתרים היא איך

קידום אתרים

הטעויות הנפוצות בקידום אתר וורדפרס

הטעויות הנפוצות בקידום אתר וורדפרס – הפופולאריות של אתרי וורדפרס מחייבת הקפדה על מספר כללי מפתח משלב הבנייה ועד האבטחה, התחזוקה, התפעול ועדכון התכנים. אבל