האינטרנט, כפי שאנו יודעים, הוא עולם הולך וגדל – אמנם וירטואלי, אבל עדיין עולם ומלואו. עבור כל מילת מפתח שניתן לחשוב עליה, המוקלדת במנוע החיפוש, תוכלו בקלות למצוא מספר עצום של אתרי אינטרנט המתחרים על מילה זו, כמו גם על תשומת ליבם של הגולשים, במאבק עז להגיע למקומות הגבוהים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש (גוגל, יאהו! ומנועי חיפוש אחרים, למרות שגוגל, כידוע, היא המנצחת בשנים האחרונות, ותמשיך כנראה לנצח בשנים הקרובות הבאות).
אני רוצה לקדם את האתר העסקי שלי. מה לעשות?
אז איך אפשר לקדם את האתר? ראשית כל, כדאי להבין מה זה קידום אורגני. מגרש המשחקים הפעיל של קידום האתרים האורגני הוא מקום שכדאי להכיר. אין טעם להאמין במעשי קסם וכישוף שיביאו לאתר שלכם גולשים פוטנציאליים; במקום זאת כדאי להתמקצע בפרקטיקות שבאמת יביאו לכם לקוחות, זאת באמצעות קידום אתרים איכותי המנוהל על-ידי אלו המבינים במלאכה, להגדלה משמעותית של ההצלחה.
קידום אורגני – על מה כל הרעש?
קידום אתרים אורגאני הינו אוסף פעולת הדוחפות לשיפור מיקום האתר ברשימת תוצאות החיפוש עבור מילות או ביטויי מפתח רלבנטיים לתחום עיסוקו. היריעה כאן קצרה מלפרט על הדרכים בהן הדרבים נעשים, אולם נציין כי אתר שמנוע החיפוש "אוהב", המצטיין גם במספר רב של קישורים נכנסים מאתרים חזקים, צפוי להתחזק גם הוא בתוצאות מנוע החיפוש. נאמר גם שהקידום מבוצע בשוטף ובלא קיצורי דרך. על כן, בעל עסק המעוניין באמת ובתמים שאתרו יופיע בעמוד הראשון בגוגל חייב להבין שתהליך הקידום מצריך זמן וסבלנות מספיקים.
מה צריך בשביל להתחיל בקידום אתרים אורגני?
כאמור, תהליך אורגני של קידום אתרים דורש סבלנות ואף מעבר לכך – שורת פעולות לדחיפת האתר כלפי מעלה, כולל אופטימיזציה, שדרוג תוכן (שהרי אתר לא יוכל להיות איכותי אם אינו מכיל תוכן איכותי ורלבנטי), שתילת קישורים מאתרי אינטרנט בעלי שם, הכנסת האתר לאינדקס של גוגל ועוד אי אלו פעולות שלא נפרט כאן. השיפור בדירוג הוא הדרגתי לרוב ומחייב תחזוקה שוטפת; למרות זאת, עבודה קשה בכיוון הנכון תהיה מתגמלת.