אבל כמה זמן לוקח באמת לקדם אתר? קידום אתרים היא טכניקת פרסום המוכרת לכולם, גם לבעלי עסקים המתחילים להשקיע לראשונה באינטרנט והשקיעו לפחות חצי שעה בלימוד מקדים של האפשרויות העומדות בפניהם או לחילופין ניהלו שיחה ראשונית עם חברת פרסום בנושא. מדובר בטכניקת הפרסום הטובה ביותר בטווח הארוך וגם המשתלמת ביותר כיוון שאתם נהנים גם מקידום המותג שלכם ומיצובו כמותג מוביל בתחום שלכם וכמובן גם מתנועה אורגנית ענפה שהולכת וגדלה ככל שתתמידו בקידום האתר וככל שהמקדם שלכם יותר טוב ומקצועי כמובן.
נתחיל מהת'כלס – מה משך קידום אתר בממוצע?
אנו יכולים למרוח אתכם ולומר לכם את התשובה שאתם לא רוצים לשמוע – שהיא "זה עשוי להשתנות, כך וכך…". זה באמת עשוי להשתנות בהתאם לכמה פרמטרים שתכף נדבר עליהם, אולם אם אתם רוצים קצת ת'כלס ובהירות הרי שלהתחיל לקבל תוצאות סבירות מקידום אורגני מקצועי לאתר מסוים הוא תהליך שיכול להימשך בין כמה חודשים לשנה לערך. שוב, מדובר בנתון ממוצע. מדוע? כיוון שיש כמה וכמה פרמטרים עליהם התוצאות הללו מתבססות.
אילו פרמטרים יכולים להשפיע גם כן על משך זמן העבודה עד לקבלת התוצאות:
- מידת התחרות בתחום בו פועל העסק – לדוגמה אם הקמתם אתר לשיווק הלוואות, טיולים או שיווק באינטרנט ייתכן וייקח לכם יותר זמן מהצפוי כדי לקדם את האתר שלכם. בתחומים פחות תחרותיים כמה חודשים של עבודת קידום טובה יכולה להתחיל להביא כמות נאה באופן יחסי של מבקרים לאתר שלכם שעשויים גם להפוך ללקוחות.
- נקודת הפתיחה של האתר – האם מדובר באתר חדש או אתר קיים? במידה ומדובר באתר קיים כמה שגיאות יש בו שצריך לתקן? האם היררכיית התוכן בו נכונה? יש קישורים פנימיים? כמה שעות של אופטימיזציה יהיה על האתר? לעתים עשוי לקחת כמה חודשים רק עד התאמה מלאה של אתר קיים.
- קישורים – כמות ואיכות הקישורים המפנים לאתר מרחבי הרשת ישפיעו גם כן על דירוג האתר.
- מקצועיות המקדם – ככל שהמקדם מקצועי ואיכותי יותר כך עבודת הקידום תהיה אפקטיבית יותר.
מהפרמטרים החשובים ביותר שגוגל מייחס להם חשיבות:
גוגל מתייחסים לאיכות, כמות ותדירות העדכון של התוכן באתר שלכם. כתיבת מאמרים לקידום יכולה להתבצע על ידי בעל העסק או כותב תוכן מטעמו. על התכנים להיות מותאמים לצרכי קידום, גם אלה העולים לאתר וגם אלה המפוזרים ברחבי הרשת כדי לייצר קישורים.
קידום אתרים SEO נבנה כיום לא מעט מההתנהגות של הגולשים באתר. כלומר החל מזמן השהייה הממוצע באתר, אחוז הנטישה שלו, האינטראקציה של הגולשים בתוך האתר בהשארת תגובות, דירוג מוצרים, שיתוף תכנים ועוד.
גוגל גם מייחסת חשיבות לפרטים טכניים כמו מפת אתר, מהירות האתר, האם האתר מותאם רספונסיבית לגלישה במובייל ובמסכים שונים, שגיאות קוד באתר, רמת האבטחה ועוד.