קידום ממומן – כל אחד רוצה שהאתר שלו ייחשף לכמה שיותר אנשים בכמה שפחות זמן, האם המהירות בלבד משתלמת? לפני שנתחיל עם קידום ממומן וקידום אורגני בגוגל, נסביר קצרה מה הם השניים.
קידום ממומן לעומת קידום אורגני
בקידום ממומן מה שנקרא גם פרסום ממומן בגוגל אנחנו משלמים לגוגל לפרסם את אתרנו כמודעה והוא מעלה אותנו בתוצאות החיפוש כך שנהיה הראשונים ברשימה. לאומת זאת בקידום אורגני בגוגל אנחנו משקיעים באיכות האתר ומעלים בו כל הזמן תכנים, תמונות סרטונים וכל זה במיקוד מדויק לפי מילות חיפוש. בנוסף לזה עלינו לבחון את חוויית המשתמש שאנחנו מעניקים לגולשים שלנו כמו מהירות האתר, היררכיה מסודרת וברורה של הדפים הפנימיים באתר שלנו שכל אלו יחד משפיעים עם הדירוג בגוגל בצורה אורגנית.
עכשיו שאנחנו יודעים את ההבדלים, עולה השאלה מה יותר טוב לעשות ולמה שאני לא אשלם לגוגל באופן קבוע ואז האתר שלי יהיה בראש הרשימה תמיד? אז תאורטית זה נכון אבל הבעיה בגישה הזאת היא העלויות. גוגל מחייבים לפי מילות מפתח, ככל שמילת המפתח שאתה מגדיר את האתר שלך היא מבוקשת יותר כך המחיר גבוה יותר. זה יכול להגיע לסכומים מאוד גבוהים ובעל האתר לא תמיד יכול לעמוד בהוצאות האלו מה גם שהעלויות עולות ככל שהמתחרים יהיו מוכנים לשלם יותר – מה שנראה מי שמשלם הכי הרבה הוא יופיע הכי גבוה. מצד שני חשוב להגדיר את מילות המפתח בצורה מאוד מדויקת שכן אתם לא רוצים להגיע ל"בערך לקוחות פוטנציאליים" אתם מעוניינים להגיע בדיוק לאלו המעוניינים בשירות שלכם או במוצר שלכם ולהפוך אותם ללקוחות בפועל.
תוכן ממומן: 5 פרמטרים חובה בעיצוב UI/UX לאתר | איך לקדם אתר בגוגל והאם אפשר לבד?
בקידום אורגני בגוגל אומנם אתם לא משלמים לגוגל על פרסום המודעה אבל אתם צריכים להשקיע בערך שאתם מכניסים לאתר שלכם ונסביר למה הכוונה. אתם צריכים לדאוג שהאתר שלכם נעים למשתמשים, שנוח להם לעבור מעמוד לעמוד והם מגיעים למקומות הנכונים, שסידור האתר ערוך בצורה מסודרת והגיונית והוא נטען מהר. אתם רוצים להעשיר את האתר שלכם בתוכן מכוון במילות המפתח כדי שגוגל יזהו שאתם עוסקים בדיוק במה שהאתר שלכם מכוון אליו ושהוא אתר איכותי המעניק ערך למבקרים בו. בקידום אורגני ההשקעה היא לאורך זמן אך התוצאות יציבות, אין פעולות קסם אך ככל שתשקיעו יותר תראו תוצאות מהירות יותר.