גוגל מפות וחשיבותו לעסק שלך – רוצה שיגיעו לעסק שלך עוד לקוחות? בטח כבר הבנת כמה חשוב להופיע בתוצאות הראשונות בגוגל.
עם זאת, יכול להיות שעדיין לא לגמרי הפנמת את החשיבות של המפות. אז למי הן מתאימות, איך משתמשים בהן וכיצד מגדילים את ההכנסות? הנה כל התשובות
גוגל מפות הוא אחד הכלים המוכרים והמצליחים ביותר בעולם לצורך זיהוי נקודות ציון גיאוגרפיות.
באמצעות גוגל מפות אנחנו יכולים לדעת כמה זמן למשל ייקח לנו להגיע לכל מקום ברגל, איפה בדיוק הוא נמצא, מה יש סביבנו מבחינת אטרקציות ועוד.
בנוסף, בכלי הזה של גוגל מובנה שירות וביקורות דעת של לקוחות קיימים – מה שמגדיל את הסיכוי לשביעות הרצון שלנו כלקוחות חדשים.
העניין הוא שלא כל עסק מבין את החשיבות של גוגל מפות ואת האופן שבו הוא יכול לסייע לו.
בעוד בניית אתרים באינטרנט למשל היא כבר מובנת מאליה לעסקים קטנים וגדולים כאחד, הופעה על המפה בדרך כלל מזוהה עם בעלי חנויות או דוכנים פיזיים בלבד.
אבל בפועל, הכלי הזה של המפות מתאים ומומלץ לכולם.
מה היתרונות של גוגל מפות?
הפלטפורמה שבה משתמשים על מנת לקדם עסקים מקומיים נקראת גוגל מיי ביזנס או בקיצור GMB.
היא מתפקדת בצורה עצמאית לחלוטין וכל מי שיש לו חשבון בגוגל יכול להירשם אליה, אך כמובן שעדיף לעשות את זה עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.
הרשמה לגוגל מפות מאפשרת להשיג פניות מלקוחות ללא השקעה כספית ועל בסיס פעולות נכונות ועידוד משתמשים לכתוב ביקורת.
בגלל שהקידום על גבי המפות של גוגל מבוסס על ביקורות וחוות דעת של לקוחות, הוא נחשב אמין והלידים שמגיעים ממנו מאוד איכותיים. מצד שני, זה אומר שכל עסק שמכבד את עצמו חייב לדאוג לביקורות חיוביות ולהניע את הלקוחות שלו לכתוב אותם בצורה אותנטית.
קידום אורגני של העסק בגוגל מפות
ההבדל העיקרי בין כתיבת תוכן לאתר עצמו ולצורך קידום אורגני במנוע החיפוש של גוגל לבין קידום בגוגל מפות בא לידי ביטוי באינפורמציה שאותה מוסרים.
כך למשל באתר או בדף נחיתה נרצה לתת בעיקר אינפורמציה שיווקית, כמו למה לקנות את המוצר או השירות ומה היתרונות שלו לעומת המתחרים.
אבל בשביל להשיג מקום על המפה של גוגל, נהיה חייבים לציין פרטים טכניים שמכונים NAP:
- שם
- כתובת
- מספר טלפון
בלי פרטים חשובים כאלה במקום בולט, בחלק התחתון של האתר או בעמוד יצירת קשר ייעודי, רשומה של גוגל מפות לא תקודם באופן אורגני.
לשם השוואה, כלי אחר שמגיע מאותה חברה כגון גוגל שופינג מתמקד בתוצאות החיפוש עם תמונה ומחיר ובדרך כלל מופיע בצורה של קרוסלה.
בסרטון הבא תוכלו ללמוד איך להכניס את העסק ל google maps
כך תתאימו את כלי הקידום לעסק
מכל האמור לעיל אפשר להבין מה ההבדל בין סוגים שונים של שירותי קידום על בסיס פלטפורמות שונות של גוגל.
הסיבה לכך שגוגל מפתחת את הפלטפורמות הללו היא מצד אחד כדי להקל על בעלי עסקים ומפרסמים, אך מצד שני גם לשפר את השירות שהלקוחות שלה מקבלים.
אם לדוגמא גולש משתמש בגוגל ותוצאות החיפוש לא יובילו אותו למקום שהוא חיפש, הוא יעזוב אותה לטובת אתרי חיפוש אחרים.
כיום אמנם אין ממש תחרות לגוגל, אבל בחברה האמריקאית לא קופאים על השמרים ומוודאים כל הזמן שהכלים שמקדמים את האתרים ואת העסקים הם אותנטיים, אורגניים ומקוריים.
המשמעות מבחינתנו כבעלי עסקים היא שיש ארגז כלים מגוון לבחור מתוכו.
אנחנו יכולים לקדם את האתר שלנו אורגנית עם תוכן איכותי במנוע החיפוש, להוסיף מחירים ותמונות בשביל להופיע בתוצאות הקרוסלה לאחר חיפוש מוצרים ספציפיים וכאמור גם להופיע על המפה – תרתי משמע.
האם הופעה על המפה רלוונטית רק לעסקים שיש להם נוכחות פיזית?
מה שמעניין לראות זה את ההצלחה של גוגל מפות מבחינת קידום אורגני של בעלי עסקים שלא בהכרח יש להם חנות, דוכן, בוטיק או כל סוג אחר של נוכחות פיזית. בעידן של היום למשל הרבה מאוד אנשים עובדים מהבית ויש להם עסק פעיל ורווחי מהסלון, אז גם הם יכולים לציין את עצמם בגוגל ולדאוג להופיע בתוצאות הלוקאליות.
מבחינת הפלטפורמה עצמה, מה שחשוב כדי להופיע בגוגל מפות זה למסור מידע אמין ומעודכן.
כך למשל לא מספיק להוסיף את הפרטים לאתר, אלא גם צריך לבסס את המידע באמצעות אזכורים ממקומות אחרים.
ככל שיש יותר אזכורים כאלה, כך מנוע החיפוש והאלגוריתמים של גוגל מעריכים את המידע ומדרגים אותו גבוה מבחינת מהימנות ואמינות.
איך מתחילים לפרסם בגוגל מפות?
יש כמה אפשרויות לבעלי עסקים שמבינים את המשמעות של גוגל מפות ורוצים להופיע בהם.
אפשרות אחת היא לעשות את זה בצורה עצמאית, כמו למשל על ידי הזנת נתונים אל תוך הפרופיל ובעיקר השקעה בתמונות, קטעי וידאו וכן הלאה.
זהו מהלך בסיסי שיכול להפוך את העסק לאמין יותר בעיני גוגל וגם לעזור לו להיראות אטרקטיבי בתוצאות החיפוש בעיני הגולש.
אפשרות אחרת היא לפנות לבעלי מקצוע שמגיעים מהתחום ומכירים אותו.
כאן צריך לשלם סכום כסף מסוים תמורת הקידום, אך אפשר להתאים אותו לתקציב של העסק ולהיקפי הפעילות.
ברוב המקרים, נוכל למשל לקבל גם קידום אורגני באתרי האינטרנט וגם שירותי קידום נוספים על גבי הפלטפורמות של גוגל בסכום של כמה אלפי שקלים בחודש בלבד.
טיפים לשדרוג הנוכחות שלכם בגוגל מפות
לסיום, שווה להזכיר כמה טיפים שיכולים לשדרג את הרשומה כפי שמופיעה בגוגל מפות.
אז ראשית, כדאי להוסיף סיור וירטואלי לבית העסק. שנית, רצוי להשתמש בפוסטים בגוגל כדי לקבל חשיפה גבוהה יותר.
לבסוף, רצוי לעודד את הגולשים והלקוחות להשאיר ביקורות ולפרסם גם אותן במקום בולט.