לוגו זהו אלמנט גרפי המייצג את העסק ואת הערכים שהוא שואף לייצג. זהו חלק קטן מתמונה גדולה יותר הקרויה "מיתוג", ולמעשה – תהליך שיווקי שמטרתו לבדל את המוצר או העסק מהמתחרים שבשוק. לבד מעיצוב לוגו, תהליך מיתוג לעסק כולל גם בחירת שם לעסק (אם מדובר בעסק חדש), בחירת צבעים ופונטים, ניסוח סלוגן, בניית אתר אינטרנט וכו'. תהליך המיתוג מובל על-ידי אנשי פרסום ושיווק או משרד עיצוב גרפי.
לוגו בימינו הוא ביטוי מוכר למדי של חברה או עסק, אך רבים מייחסים לוגו דווקא לחברות גדולות או ארגונים גדולים (קוקה קולה, אפל, נייקי, אדידס וכו') אולם חברות קטנות גם הן משתמשות בלוגו.
לוגו – לשירות העסק
מי שמנהל עסק קטן או מתעתד להקים עסק כזה, כדאי שיבין את החשיבות שבתהליך המיתוג העסקי לקידום והצלחת העסק. במטרה להצליח בשוק התחרותי בין ימינו, יש להשתמש בכלי שיווק שונים הזמינים לנו, כאשר לוגו מעוצב הוא כלי אפקטיבי וחזק למדי.
לוגו קליט המעוצב כראוי מעביר לקהל פוטנציאלי ערכים ותחושות שהעסק מעוניין לשדר, וללא ספק הופך כך לחלק חשוב מתדמית העסק. לוגו זכיר ובולט נטמע בתודעה הצרכנית ומאפשר את הקישור המהיר במוחו של הצרכן הפוטנציאלי המתבצע בין הלוגו לבין המוצר או השירות, כמו גם הערכים שלו. צרכנים נוטים לבטוח כיום בעסקים ממותגים, עם שפה עיצובית ברורה ולוגו אלגנטי. הצרכן נמשך ללוגו שהוא מעוצב ומקצועי – ולכן יש לעצבו כך.
מיתוג חברה – על מה ולמה?
תהליך מיתוג עסקי, הכולל גם עיצוב לוגו, זהו תהליך מורכב שיש להתאים למידות העסק. השלב הראשוני במיתוג עסקי הוא גיבוש אסטרטגיה של מיתוג – שלב במהלכו מוגדרים המותג, מאפייני המותג וקהל היעד של המותג, עם שימת דגש על מאפיינים הייחודיים לו ביחס למתחרים, מה שאומר שחובה להכיר כללים לעיצוב לוגו.
שיווק דיגיטלי לעסקים: המדריך המלא להצלחה עם בניית אתרים
עסקים זקוקים לנוכחות בדיגיטל כדי לשמור על יתרון תחרותי ולהגיע לקהל רחב יותר. השימוש בשיווק דיגיטלי מאפשר לא רק למשוך לקוחות חדשים, אלא גם להגדיל