כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית והחשיבות שלה עבור העסק המודרני

כתיבה שיווקית והחשיבות שלה עבור העסק המודרני – עסק במאה ה-21 צריך להתחרות בבעלי עסקים מכל רחבי העולם ואין לו הזדמנות שנייה להשאיר רושם ראשוני חיובי על הלקוחות.

בשביל לשפר את ההתמודדות ואת אחוזי ההצלחה, העסק חייב להשתמש בכתיבה ככלי שיווק מרכזי

כתיבה שיווקית מתאפיינת בזה שהיא מניעה לפעולה. בשביל שהכתיבה תהיה אפקטיבית, היא עדיין צריכה לספר סיפור ולהעביר את הקורא מנקודה מסוימת לנקודה אחרת.

אבל בניגוד לכתיבה רגילה או לפרוזה, כתיבה שיווקית אפשר למדוד בתוצאות: גם אנשים היא הניעה לפעולה, כמה לקוחות חדשים היא הביאה לעסק, עד כמה היא הצליחה להבליט את היתרונות שלו מול המתחרים והאם השתלם לעסק להשקיע בה.

החדשות הטובות הן שיש כיום ארגז כלים מגוון מאוד של כתיבה שיווקית.

בזכות הכלים הללו, קל יותר לכל עסק לשלב את הכתיבה בפעילות השוטפת שלו.

כמו כן, האפקטיביות של כתיבה מוצלחת הופכת את הכלי השיווקי הזה לזמין יותר גם עבור בעלי עסקים קטנים וגם עבור חברות ותאגידים גדולים.

למה העסק המודרני צריך כתיבה שיווקית?

על פניו, נדמה שכתיבה שיווקית תמיד הייתה חלק בלתי נפרד מהתחום המסחרי והעסקי.

אבל אם נכנסים אל עובי הקורה, מגלים שזה לא ממש ככה:

רק בשנים האחרונות החלו בעלי עסקים להפנים את היתרונות של סגנון הכתיבה הזה ואת הערך המוסף שהוא מגלם בתוכו.

הסיבה העיקרית להצלחה של כתיבה שיווקית קשורה כמובן לאינטרנט.

במאה ה-21 ובניגוד לכל תקופה אחרת בהיסטוריה, בעלי עסקים כבר לא מתחרים רק במי שנמצא לידם באותו רחוב או באותה עיר.

במקום זה, הם צריכים להתחרות בעסקים דומים מכל רחבי העולם.

אז בעידן שבו כל אחד ואחת מאיתנו יכולים להזמין פחות או יותר כל מוצר או שירות בלחיצת כפתור, לבעלי עסקים אין הזדמנות שנייה להותיר רושם ראשוני חיובי.

היתרונות של כתיבה שיווקית לבעלי עסקים

בעלי עסקים שמבינים את הסיטואציה המיוחדת שבה הם נמצאים יכולים גם לזהות בקלות רבה יותר את היתרונות של כתיבה שיווקית.

זה כלי יעיל, מהיר, דינאמי ומשתלם שבעזרתו חושפים את העסק לעוד לקוחות ומרחיבים את מעגלי ההשפעה שלו.

יתרה על כך, הכתיבה מאפשרת מעקב אחר הפעולות השיווקיות השונות ולכן היא ברת מדידה מבחינת ביצועים ותמורה.

הכתיבה הופכת את השיווק של העסק לחלק אורגני מהפעילות שלו.

באמצעות הכתיבה ניתן גם להעניק לקוראים ערך אמיתי מבחינת מידע על המוצר או השירות, אך גם להניע אותם לפעולה.

יתרה על כך, בעלי עסקים ואנשי שיווק מיומנים יכולים בכל רגע נתון איזה פעולה הם בדיוק רוצים להשיג: החל מהשארת פרטים באתר אינטרנט ועד ביקור פיזי באולם תצוגה.

מה ההבדלים בין סוגים שונים של כתיבה?

ההוכחה הניצחת ליתרונות של כתיבה שיווקית היא שיש המון סגנונות וכלים לבחור מתוכם.

הנה לדוגמא כמה פלטפורמות שבהן ניתן לראות באופן ברור את היתרונות של כתיבה כזו מצד אחד, אך גם את ההבדלים בין הכלים עצמם מצד שני:

  • כתיבה באתרי אינטרנט עוד לפני בניית האתר או דפי נחיתה או הקמת הרשתות חברתיות
  • כתיבה בעיתונות הארצית או המקומית
  • כתיבה בעלונים ופליירים שמחולקים בתיבות דואר
  • כתיבה למצגת מסחרית או עסקית של חברות וארגונים
  • קופירייטינג של לוגו, מסר או מוטו
  • כתיבת תוכן לצורך ניהול קמפיין בגוגל, ברמת המודעות של הפרסום
  • כתיבת מאמרים לקידום אתרים

 

כל סגנון כתיבה הוא בעל מאפיינים אחרים לגמרי.

בשביל לכתוב לאתרי אינטרנט, דפי נחיתה או רשתות חברתיות, צריך לקבל נתונים בזמן אמת ולהבין איזה תוכן פועל טוב יותר מאחרים.

בשביל לכתוב בעיתונות הארצית או המקומית, פונים למכנה המשותף הרחב ביותר ומנסים לקלוע אליו.

לעומת זאת, כתיבה בעלונים או במצגות מסחריות תהיה חייבת להיות אגרסיבית יותר – בעוד כתיבת קופירייטינג של לוגו, מסר או מוטו תהיה קצרה וקולעת. אז נכון שהמטרה היא תמיד שיווקית, אך קיימות דרכים שונות להשיג אותה.

כתיבה אונליין – כל הכלים שבהם אפשר להשתמש

הדור הבא של כתיבה שיווקית נשען על שימוש באינטרנט.

הכתיבה כוללת לדוגמא הזנת תכנים לעמודי בית באתרי אינטרנט של בתי עסק, פירוט מלא על מוצרים ושירותים בדפים ספציפיים וכמובן קידום ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש.

במילים אחרות, השיווק הוא כבר לא רק ישירות בין המוען והנמען אלא גם יחד עם קידום אתרים בפייסבוק או גוגל.

כתיבת תוכן SEO לדוגמא מאפשרת לקדם את האתר באופן אורגני והיא עוזרת לדאוג שהוא יופיע באחד המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.

במקביל, אפשר להשקיע בפיתוח תוכן עבור גוגל מפות ולוודא שכל מי שמחפש ספציפית את השם של העסק או המותג גם יקבל המלצות וביקורות חיוביות.

אף עסק לא צריך להישאר מאחור!

הכלים שקיימים אונליין מראים שלא כדאי לבעלי עסקים לקפוא על השמרים.

עם זמינות כל כך גבוהה של כתיבה שיווקית ברמה גבוהה ואיכותית, אין לאף בעל עסק סיבה להישאר מאחור. מכאן והלאה, כל שנותר הוא להבין כיצד מתומחרים שירותי כתיבה כאלה ומה אפשר לעשות על מנת לחסוך בהוצאות בלי להתפשר על הביצועים.

כמה עולים שירותי כתיבה שיווקית?

המחיר של שירותי כתיבה שיווקית מתומחרת לפי היקף. ככל שכותבים יותר מילים, מצגות או דפים, כך המחיר למילה יורד.

מצגת לדוגמא תעלה 1,000-2,000 ש"ח, אבל בשביל לכתוב שיווקי לאתר אינטרנט כנראה שעלות תנוע בין 5 אג' למילה לבין 1 ₪ למילה.

אם רוצים לכתוב דף מוצר שלם, המחיר הממוצע יהיה כ-300 ש"ח ובשביל למלא תכנים באתר שיש בו 15 דפים המחיר כבר יהיה כ-5,000 ש"ח ומעלה כולל דף בית.

בקידום לאתרי אינטרנט משלמים לפי ביצועים.

תוכן ל-SEO יעלה כ-10-15 אגורות למילה, פוסט לפייסבוק יעלה כ-100-150 ש"ח ודפי נחיתה יעלו כ-500-1,000 ש"ח.

כל המחירים כמובן בערבון מוגבל וכל מקרה לגופו, ייתכן שעל סקיילים גדולים יותר המחיר יתומחר בפחות ממה שנקוב פה, רוצים הצעת מחיר? דברו איתנו.

תוכן העניינים

מלאו פרטים!

הפוסטים הבאים יכולים לעניין אותך:

מוצרים לשיער

מוצרים לשיער בריא ומטופח

מוצרים לשיער איכותיים הם הבסיס לשיער בריא, מבריק ומטופח. בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה במודעות לחשיבות הטיפוח הנכון של השיער באמצעות מוצרים מתאימים.מוצרי טיפוח איכותיים