מטרתם של מנועי חיפוש היא לפרוש בפני הגולשים תוצאות איכותיות ורלבנטיות ככל שניתן למילות החיפוש שהקלידו בחלון החיפוש. המונח "אורגני" מתכוון לתוצאות המופיעות לאחר שגולש מחפש מושג או מונח במנוע החיפוש. רוב הגולשים מסתפקים בהצצה מהירה בתוצאות הדף הראשון, בעוד שמיעוטם "מחלחלים" גם אל העמוד השני או השלישי. מתי מעט בלבד ממשיכים לעומק החיפוש (בעיקר כאשר מדובר בתחום שאינו נפוץ ברשת).
אחד מהאתגרים העסקיים הוא להפגין נוכחות מרשימה בתוצאות החיפוש של גוגל – ובעיקר בעמוד הראשון. הדבר תלוי במידה רבה במילות וביטויי המפתח עליהם אנו מתחרים, כמו גם בתחרות שכבר מתנהלת לה בין אתרי אינטרנט. במקרה שמדובר במונח חדש, למשל – עם הופעתה של נישה חדשה עם תחרות מועטה, או מוצר חדש שפיתחנו. ברוב המקרים התחרות כבר תהיה שרירה וקיימת.
ללא ספק, ישנה דרך לקידום אתרכם בתשלום, בעזרת גוגל אדוורדס; דרך זו בדרך כלל יקרה יותר בנישות מסוימות, אך היא מסייעת בפרסום השירות או המוצר שלכם.
קידום אורגני לאתרים בגוגל שונה משיטת פרסום האתרים בתשלום. מנועי החיפוש של גוגל מסתייעים באלגוריתמים מתקדמים כדי להבטיח שהגולש יקבל את המידע הרלבנטי לו ביותר. לאחרונה ניכרים שינויים באלגוריתמים אלו, במטרה לסנן אתרים שנועדו לקידום בלבד ואינן מעניקים ערך אמיתי לגולש. על אף זאת, עקרונות היסוד של קידום אתרים נותרו בעינם.
תפקיד קידום אתרים הוא לגרום לגוגל ולשאר מנועי החיפוש להציג את האתר שלכם בראש רשימות תוצאות החיפוש שלהן, כאשר הגולש מקליד מילות מפתח וביטויים מסוימים.
תהליך קידום אתרים בגוגל לוקח מספר חודשים (או שבועות, לכל הפחות); הדבר אינו תלוי רק במילות המפתח הרלבנטיות, אלא אף בתחרות הקיימת בנישה בה עוסק האתר. אפשר לבצע גם קידום ביוטיוב – אתר שרבים מעידים עליו כמזרז קידום אתרים אחרים ואף דורש השקעה קטנה יותר משיטות קידום אחרות.
דברים שכדאי לדעת אודות קידום אתרים
דבר מעניין לדעת הוא שישנו קידום בתוך האתר וישנו קידום מחוץ לאתר. קידום איכותי כולל מאמרים המקשרים האחד לשני ומאמרים אחדים המקשרים לעמוד הראשי של האתר (או לעמוד נחיתה כלשהו המיועד לגרום לגולש לבצע פעולה כלשהי).