קידום אתרי תיירות – איך לקדם את אתר התיירות שלך בגוגל? קידום אתרים בגוגל הינו אחד המקצועות המבוקשים, וגם הדינאמיים, של ימינו. גוגל הפך לרובוט מסובך, המשתנה כל הזמן, כך שמלאכת קידום אתרים בו הינה משימה יומיומית בלתי נגמרת, במיוחד בענפים תחרותיים כמו תיירות.
קידום אתרי תיירות היא מומחיות אשר יישומה דורש ידע, ניסיון והתמדה, על מנת להביא את אתר התיירות שלך לעמוד הראשון של גוגל עבור מילות חיפוש רלוונטיות
גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם, ואחד האתרים הכי מרכזיים ברשת האינטרנט העולמית. גם בארצות שאינן דוברות אנגלית, בהן ישנם מנועי חיפוש מקומיים, גוגל היא מנוע חיפוש דומיננטי מאוד.
מהו גוגל? גוגל הוא למעשה רובוט מתחום הסייבר, המשמש כסורק הגדול בעולם: הוא סורק אתרים, מנתח את התוכן שלהם ביחד עם פקטורים נוספים, ואז מדרג אותם עבור מילות החיפוש שהוא חושב שעבורן אותו אתר הוא רלוונטי. מנגנון חישוב הדירוג של גוגל נקרא "אלגוריתם", שהוא למעשה נוסחה מסובכת מאוד אשר הרכיבים בה משתנים באופן תמידי.
המקצוע של קידום אתרים בגוגל הפך לאחד המקצועות המבוקשים והנחוצים ביותר בעולם של היום, ולו בגלל העובדה כי בכל עמוד של גוגל ישנן רק 10 תוצאות רגילות ועוד כמה מודעות בתשלום. מכיוון שבכל ענף ישנם יותר מעשרה מתחרים בדרך כלל, התחרות על אותם עשרה מקומות ראשונים בגוגל, ועוד יותר על המקום הראשון מבינהן – גבוהה מאוד.
מכיוון שגוגל הוא רובוט מסובך מאוד להבנה, ויש גורמים רבים המשפיעים על דירוג אתר במנוע חיפוש זה, נדרשים ידע, מומחיות וניסיון על מנת להביא אתרים חדשים לעמוד הראשון של גוגל, ועוד יותר – נדרשת התמדה של ממש על מנת לשמור אותם שם, אל מול התחרות החריפה מצד האתרים האחרים באותו תחום.
ישנם כמובן ענפים תחרותיים יותר ותחרותיים פחות. ענף התיירות, ללא ספק, נחשב לענף תחרותי מאוד, בו קשה להגיע לעמוד הראשון של גוגל עבור מילות חיפוש כלליות ורחבות, ועוד יותר קשה לשמור עליו שם אם כבר הגעתם לעמוד הראשון בשביל מילות חיפוש כאלו. קידום אתרי תיירות, אם כן, הינו מומחיות בפני עצמה בתוך ענף קידום אתרים כללי.
קידום אתרי תיירות
קידום אתרי תיירות הינו תחרותי מאוד, אולם מקדמי אתרים המתמחים באתרי תיירות יכולים לספר כי ישנם כמה פקטורים שעשויים לפעמים להקל על המלאכה, בין היתר בגלל האופי של ענף התיירות.
ראשית, קידום אתרי תיירות עבור מילות חיפוש כלליות ורחבות – כמו "צימרים", "בתי מלון", "אתרי נופש" – הינו קשה מאוד. מה עושים במקום? עושים קידום אתרי תיירות עבור מילות חיפוש מקומיות: "צימרים בצפון", "בתי מלון בטבריה", "אתרי נופש בגליל" וכד'.
שנית, ענף התיירות נשען בכבדות על אתרי אינטרנט שנחשבים לאוטוריטה בתחומם – כל מיני אינדקסים ידועים של תיירות, אתרי קופונים למיניהם ועוד. לכן קידום אתרי תיירות יישען, בין היתר, על שתילת קישורים חיצוניים המפנים את אתרי התיירות שמבקשים לקדם, מאותם אינדקסים ואתרים חיצוניים בעלי משקל ואוטוריטה גבוהים.
שלישית, להמלצות ברשתות החברתיות יש משקל גובר בכל התחום של קידום אורגני לאתרים באינטרנט; במיוחד בענף התיירות, להמלצות של גולשים, הן באתרי דירוג עסקים, והן ברשתות החברתיות, יש משקל מיוחד במלאכת קידום אתרי תיירות. לכן, העוסקים בקידום אתרים בתחום התיירות יעודדו לקוחות של אותם אתרי תיירות לכתוב המלצות שונות, לפעמים בתמורה לתמריצים, פרסים וקופונים.
רביעית, לא פחות חשוב מכל השאר – כיום האינטרנט של הטקסט הופך לאינטרנט של הווידאו. 80% מתעבורת הגלישה באינטרנט הינה תכני וידאו, ולכן חשוב מאוד לשלב אסטרטגיה של סרטונים, במיוחד בענף ויזואלי כמו תיירות. גוגל עצמו אומר לבעלי האתרים שהוא מתעדף אתרים שיש בהם סרטונים, במיוחד אם אלו סרטונים שהועלו לאתר יוטיוב, שגוגל הוא בעליו.
מאמרים נוספים:
- 5 פרמטרים חובה בעיצוב UI/UX לאתר
- כללים לעיצוב לוגו
- קידום אתרים מקצועי
- חנות וירטואלית מנצחת – דגשים שכדאי להכיר
קידום אורגני של אתרים תיירותיים
כל אותם טיפים שציינו לעיל הם חלק ממאמצי קידום אורגני של אתרי תיירות. קידום אורגני פירושו הניסיון לדרג את אתר האינטרנט העסקי של אתר תיירות בעמוד הראשון של גוגל, עבור מילת חיפוש רלוונטית.
חשוב להבין כי קידום אורגני, במיוחד בענפים תחרותיים כמו תיירות, הינו מאמץ מתמשך ובלתי נגמר, בגלל אופי התחרות העזה בענף כלכלי זה. זוהי מלחמה שלעולם לא מסתיימת: כל הזמן יש לייצר תכנים, קישורים חיצוניים, סרטונים, המלצות ואזכורים ברשתות החברתיות.
העוסקים בקידום אתרי תיירות באינטרנט יכולים לפחות להתנחם בעובדה כי חלק מן העבודה יכולה להיעשות בידי אחרים – במיוחד הלקוחות של עסקי התיירות אותם הם מבקשים לקדם. עם עידוד לקוחות נכון, ניתן לגרום להם לייצר תכנים, המלצות, סרטונים, קישורים חיצוניים וסיפורים ברשתות החברתיות אודות אתר התיירות שלהם.
פרסום של אתרים אלו
ישנה כמובן דרך "לעקוף" את כל העבודה הקשה של קידום אתרים בתחום התיירות בצורה אורגנית – באמצעות פרסום ממומן בגוגל ובאתרים אתרים. זוהי אמנם "דרך קיצור", אולם היא בדרך כלל תהיה יקרה מאוד, שכן העלות של קליקים תהיה גבוהה בשל התחרות בענף זה.
יש כמובן דרכים להוזיל את הקליקים, על ידי שימוש במודעות וידאו ביוטיוב, או שימוש ב"שיווק מחדש" (רימרקטינג), המייצרים בדרך כלל קליקים זולים יותר. אולם גם עם דרכים אלו, שעשויות בהחלט להיות רווחיות, חשוב להבין כי נוצרת תלות מוחלטת בין המפרסם לבין פלטפורמת הפרסום: כל עוד המפרסם משלם, מודעתו תופיע; עם כל הפסקה בתשלום, נוכחותו נעלמת בבת אחת.
שיווק באינטרנט הינו כמובן שילוב של אסטרטגיות וכלים שונים. אסור להיות תלוי בפלטפורמה או כלי פרסומי ושיווקי אחד, משום שכל דרכי השיווק באינטרנט נתונות לשינויים מתמידים, כך שטקטיקות ואסטרטגיות שעובדות כיום יכולות להפסיק לעבוד מחר. אסור "לשים את כל הביצים בסל אחד", ויש לפזר סיכונים וסיכויים בין ערוצי שיווק שונים.