כולם כולל כולם רוצים להיות ראשונים בגוגל, גם אם זה אומר שמפרסמים בגוגל ממומן, וגם אם זה כאשר מדובר על קידום אורגני בגוגל כמובן.
אך לפני הכל, תקציב פרסום הוא הפרמטר החשוב ביותר שיש לשים עליו דגש ולכן חשוב להבין לפני הכל מהו התקציב שלכם, מהם הצרכים שלכם עבור הקמפיין וכך אפשר יהיה להתאים את הקמפיין כראוי.
נשמע לכם פשוט? זה פשוט אולי למי שעוסק בתחום ויש לו את הניסיון הוותק והמקצועיות. אך אם לא, זה יכול להיות מאתגר. ולכן, חשוב שילוו אתכם אנשי המקצוע הטובים ביותר, לליווי המקצועי יש כאן תפקיד מרכזי ומהותי.
תקציב פרסומי – הצעד הראשון שלכם לשיווק איכותי
לפרסום בגוגל יש מגוון של יתרונות, אך חשוב לדעת להשתמש בפלטפורמה זו למטרה הנכונה. וגם לתעשייה הנכונה.
אם תעבדו נכון עם כל יתרונות הפלטפורמה תגלו שלפרסום בכלי גוגל יש עוצמה אדירה לפרסום למגוון עסקים ומותגים.
הפלטפורמה מאפשרת לכם לבצע קידום ממומן בגוגל מה שמביא בסופו של דבר תוצאה מיידית.
פרסום שהמטרה שלו לרוב היא לידים מיידיים יבצע קידום אתרים בגוגל באמצעות הקידום הממומן, וישלב גם קידום אורגני.
כמובן שאת כל זאת לא מומלץ לבצע לבדכם, כאשר אתם מתכננים תקציב פרסומי חשוב שהצעד הראשון שלכם לשיווק איכותי יהיה כזה שמאפשר לכם גם את הליווי המקצועי.
אנשי מקצוע ברמה גבוהה ידאגו לתכנן עמכם את התקציב כראוי, ולדאוג לכך שתקבלו את מקסימום התוצאות עבור הפעולות שאתם מבקשים לבצע ברמת שיווק דיגיטלי בפרט ובכלל.
6 עובדות חשובות על פרסום בגוגל
- אם יש לכם עסק קטן ותקציב שיווקי קטן אתם לא חייבים לשכור חברת שיווק דיגיטלי לצורך ניהול הקמפיינים. אתם יכולים לשכור אדם אחד שיוכל לטפל לכם בתחום זה.
- ניהול קמפיין בגוגל הוא לא כזה דבר מסובך, אך בכל זאת כמו שאתם לא מתקינים מזגן לבד בבית. או מתקנים את מכונת הכביסה לבד, גם כאן מומלץ שלא לעשות את הפעולה הזאת לבדכם
- אין צורך להשקיע תקציב גבוה מדי אלא פשוט להתייעץ עם אנשי המקצוע ולבצע התאמה אישית של הקמפיינים.
- זה נכון שהתוצאות בפרסום ממומן בגוגל משולב ניהול קמפיינים ppc מניב תוצאות מיידיות אך אם אינכם מנהלים את הקמפיינים באופן מקצועי, התוצאות לא תהיינה לשביעות רצונכם.
- סבלנות היא מילת המפתח בכל מה שקשור לפרסום בגוגל. תכנית הפרסום מגיעה לרוב אך ורק אופטימיזציה מקצועית מדויקת ומדוקדקת, וגם שינויים תוך כדי תנועה בקמפיינים פרסומיים ובתוצאות שגורמות לשינויים אלו.
- אין צורך להתחכם יותר מדי בקמפיינים או ליצור קמפיינים מורכבים, לפעמים הקריאייטיב הפשוט ביותר שדבר ישירות אל הקהל בגובה העיניים עושה את העבודה כמו שצריך.
כמה עולה לפרסם בגוגל?
הגענו באמת אל שאלת השאלות. הקמפיינים של גוגל משולמים באמצעות מודל הppcהמדבר על תשלום על פי קליקים (pay per click).
את המחיר שמשלמים עבור ההקלה נקבע בהתאם לתחרות בתחום שבו אתם עוסקים.
כמו כן, גם יש קשר אל דירוג הקמפיין שלכם שמורכב מאיכות המודעות בקמפיין לכל מילת מפתח.
ככל שהמודעות בקמפיין איכותיות, רלוונטיות יותר ומתאימות לפילוח קהל היעד בהתאם למילות מפתח מתאימות, כך אתם משלמים פחות פר קליק.
מתי אתם באמת משלמים עבור קליק?
במידה ודף הנחיתה לא איכותי, המחיר עולה.
כמו כן, המחיר יעלה אם המודעה שלכם אינה טובה ולא מספקת לקהל היעד שלכם את המידע כראוי.
המחיר יעלה גם אם כותרת המודעה והתיאור אינם איכותיים, ולא מושכים גולשים.
כמו כן, חשוב לקחת בחשבון שפרסום ממומן ובכלל תקציב פרסום תלוי גם בתחום שבו אתם עוסקים, כמות החיפושים וכמובן גם התקציב הפרסומי של המתחרים שלכם וכמה הם מציעים על כל ביטוי (BID).
כל איש מקצוע ברמה גבוהה יציע לכם לפחות להתחלה לבקש מגוגל להשיג מספר המרות רב ככל שניתן במסגרת התקציב שקיים לכם, ולהגדיר תקציב יומי לטווח זמן ארוך.
מילות מפתח – יש להן קשר ישיר אל תקציב הפרסום שלכם
בחירת מילות מפתח איכותיות, מתאימות באופן מושלם אל קהל היעד וביצוע פילוח קהל יעד איכותי. לכל אלו יש השפעה ישירה על המחיר שאתם משלמים עבור הפרסום.
פרסום בגוגל אדס מאפשר לכם מודעה שמופיעה לגולשים שמחפשים ספציפית את מילות המפתח שאתם מגדירים בבקאופיס. ועל כן, יש להגדרה זו משקל כבד מאד ומרכזי בקמפיינים.
את מילות המפתח תוכלו לבחור כאשר אתם שמים דגש על שני פרמטרים מרכזיים:
- חשבו כמו הגולשים עצמם – נסו לחשוב מה אנשים מחפשים, אם אתם מעוניינים שהגולשים יגיעו אל המודעה שלכם אתם צריכים לחשוב כמוהם. שימו את עצמכם לרגע בתור קהל היעד ונסו לראות מהעיניים של הגולשים על מה הם חושבים כשהם מחפשים אתכם.
- מה אתם מציעים, לעומת מה שאנשים מחפשים – אתם יכולים לבחור מילות מפתח פופולריות ללא שום בעיה, דף הנחיתה אליו אתם מקשרים והמודעה שלכם חייבים להיות מאד רלוונטיים לחיפוש של הגולשים. לליווי המקצועי יש תפקיד מהותי ומרכזי בניהול קמפיינים איכותיים, מגיע לכם ליווי מקצועי ואיכותי.